اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مجلس باید ریل‌گذار حرکت دستگاه قضا در مبارزه با فساد باشد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مبارزه با فساد در سطح کشور هستیم محقق نمی‌شود مگر اینکه سایر ارکان حکومت نظیر مجلس و دولت نیز شانه به شانه قوه قضائیه حرکت کنند و مجلس نیز در این راستا بایدحرکت قوه قضائیه را تسهیل نماید.

مجلس باید ریل‌گذار حرکت دستگاه قضا در مبارزه با فساد باشد

مهدی چاپاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: برای انتخاب نمایندگان مجلس بعدی ابتدا باید بدانیم چه انتظاراتی از مجلس داریم تا سپس بتوانیم نمایندگانی متناسب با آن مجلس انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه انتظارات از مجلس بعدی که اولین مجلس در گام دوم انقلاب خواهد بود، بالا است، افزود: یکی از مهم‌ترین انتظارات از این مجلس این است که در تمام زمینه‌های  اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره به معنای واقعی  ولایتمدار باشد که متأسفانه مجلس فعلی در این خصوص نمره قابل قبولی دریافت نکرده است. 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مجلس بعدی باید صریح‌اللهجه باشد، بیان داشت: متاسفانه در مجلس فعلی مسائل سرنوشت‌سازی در ۲۰ دقیقه  به تصویب رسید و همچنین در خصوص قضیه گرانی بنزین هیچ اقدام مهمی از ناحیه خانه ملت نیفتاد.

چاپاری فساد ستیزی را یکی از ملاک‌های مهم مجلس شورای اسلامی در گام دوم انقلاب دانست و گفت: در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه همگان شاهد عزم جدی دستگاه قضایی جهت مبارزه با فساد و رانت‌های سیستمی و گسترده در سطح کشور هستیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه سایر ارکان حکومت نظیر مجلس و دولت نیز شانه به شانه قوه قضائیه حرکت کنند و مجلس نیز در این راستا بایدحرکت قوه قضائیه را تسهیل نماید.

وی عنوان داشت: مجلس دولت‌ساز است و اگر امروز دولت توانایی رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و غیره کشور را ندارد بخشی از این مشکل به علت نبود مجلس قوی و کارآمد می‌باشد، یعنی مجلس توانایی استفاده از ظرفیت‌های خود جهت رفع مشکلات کشور را ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: پس از آن که انتظارات خود از مجلس بعدی را فهمیدیم باید در انتخابات افرادی را انتخاب کنیم که به عنوان عضوی از این پازل با نقش فعال خود نهایتاً مجلسی قوی با مشخصه های فوق را تشکیل دهند.

چاپاری ادامه داد: مسلماً اگر نامزدی اعتقادی به مباحث فوق الذکر نداشته باشد، فایده‌ای برای کشور و شهر خود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از انتظارات از مجلس، بحث دولت‌سازی مجلس است، افزود: مجلس شأن قانونگذاری دارد و می تواند مسیر حرکت دولت را با قوانین متناسب و به‌روز یا قوانین نامناسب سهل یا سخت نماید.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: مجلس بعدی اولین مجلس در گام دوم انقلاب است و اولویت‌های نظام در گام دوم، اقتصاد، توسعه همه‌جانبه و تمدن‌سازی، یعنی ایجاد حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهند بود.

چاپاری عنوان داشت: البته بیانیه گام دوم انقلاب به نوعی منشور تمدن‌سازی نظام اسلامی ما نیز است که در آن شرایط حرکت نظام اسلامی و تبدیل به تمدن اسلامی و نهایتا فراهم شدن شرایط ظهور منجی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: مجلس بعدی از باب مواجه با این اولویت‌ها باید مجلس ویژه‌ای باشد و همین مهم وظیفه تک‌تک آحاد ملت را سنگین‌تر خواهد کرد و مردم باید اهتمام ویژه‌ای جهت انتخاب نمایندگان خود داشته باشند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروز کشور و انتظاراتی که از مجلس بعدی داریم، وظیفه مردم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و البته حضور آگاهانه است که باعث تشکیل یک مجلس قوی، پای کار، انقلابی و دشمن‌ستیز باشد.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول